woensdag 31 december 2014

Day 161 - The end!

Oke, het is nu echt voorbij, we moeten weer terug naar Nederland.
Ons Amerika avontuur zit er nu echt op.
We hadden de wekker om 04:30 uur gezet.
Snel douchen, aankleden en de laatste dingen opruimen.
Bedden verschonen en de privé kast vullen met persoonlijke items die op het laatste moment toch niet mee gaan naar Nederland.

Nog even wat foto's maken voor vertrek, kijk eens wat netjes.

Om 8:30 uur ging de vlucht van Orlando naar Detroit voor opa en de oma's.
Helaas zat deze vlucht helemaal vol, dus moesten wij wachten op de volgende vlucht.
Deze ging pas om 11:30 uur, gelukkig zat deze vlucht niet helemaal vol en konden we heerlijk naast elkaar zitten.
Op Detroit werden we opgewacht door opa en de oma's. Inmiddels was het 14:00 uur.

Hier gaat het vliegtuig met opa en oma's naar Detroit. Nog even wachten (3 uurtjes) dan zien we elkaar weer in Detroit.

We konden nog net een uurtje relaxen voordat onze volgende en laatste vlucht zou vertrekken.

Om 16:00 uur ging de eerste vlucht van Detroit naar Amsterdam.
Wederom stond deze vlucht er goed voor en konden we zonder lang te wachten met z'n allen op deze vlucht mee naar Nederland.

Om 15:45 uur zaten we allemaal in het vliegtuig toen werd omgeroepen dat het vertrek even uitgesteld zou worden wegens mankementen. De glijbaan was uitgeklapt en moest nu weer terug gevouwen worden. Dit klusje zou wel eens heel lang kunnen duren, misschien wel zelfs 24 uur werd ons verteld. Nou daar zit je dan klaar voor de reis, nee dus.... We werden zoet gehouden met wat drinken en na een uurtje werd medegedeeld dat het er toch goed uit zag en dat we zelfs binnen anderhalf uur konden vertrekken, top!
Ahum niet dus, nog geen 5 minuten later hoorden we dat we allemaal uit het vliegtuig moesten om naar een ander vliegtuig te gaan. Dit vliegtuig gaat niet meer weg vandaag. Dus alle reizigers moesten uit het vliegtuig en dus ook alle koffers en alle catering spullen.

Om 18:00 uur in Detroit was het oudejaarsavond (24:00 uur) in Nederland, omdat we nog op het vliegveld waren konden we elkaar nu makkelijk nieuwjaar wensen. Zonder vertraging hadden we al 2 uur onderweg geweest. We hebben met z'n zessen een klein nieuwjaarsfeestje gevierd. Volgens mij waren we de enige Nederlanders op deze vlucht.

Je snapt het al, na ruim 3 uur later zaten we dan eindelijk in een ander vliegtuig.
Tijd om te vertrekken, nee dus! Nu kregen we te horen dat we niet weg konden omdat er te veel bagage was, iemand zat niet in het vliegtuig maar bagage was wel ingecheckt. Dus moesten we wachten tot de betreffende koffer gevonden was.
Na eindelijk een half uur konden we dan vertrekken. Gelukkig, nu willen we echt naar huis hoor, dit begint niet leuk te worden.

Na een goede reis zijn we om 08:00 plaatselijk tijd geland op Schiphol.
Vanwege Nieuwjaarsdag was het treinverkeer aangepast, dus na 3 uur waren we dan eindelijk thuis.

Thuis in Nederland!
Wat hebben we een mooi avontuur beleefd, heerlijk om weer veilig terug te zijn in Nederland.
We kijken terug op een heel bijzonder moment in ons leven. Wat geweldig om een klein half jaar het leven in het buitenland mee te maken. Camy heeft heel veel geleerd en kan en durft nu Engels te spreken.
Iedereen bedankt voor de leuke kaartjes en berichtjes.