zondag 17 november 2013

Onze week van zondag tot zaterdag

Zondag 10 november

Vandaag met twee vriendinnen en mijn zus naar de rommelmarkt. Daar hadden we al onze troep te koop staan.
Na een dag veel lachen, kwamen we ook met minder spullen thuis en een aardig zakcentje.

We hadden vooral veel kleding mee en dat liep heel goed, mensen zijn er gek op, nu mag ik ook zeggen, de spulletjes zagen er ook nog mooi uit.


Ik had ook wat zelfgemaakte spulletjes meegenomen, helaas liep dat niet zo goed. Dus dat ga ik van de week naar een winkeltje in Haarlem brengen. In dit winkeltje kun je een vak huren om je spullen te koop aan te bieden. Kijken en proberen of dat iets gaat opleveren.



En wat zo leuk is aan evenementen waar mensen komen, je ziet van die rare vogels! 



Maandag 11 november

Vandaag is het Sint Maarten. Gelukkig was het mooi weer en zelfs Camy heeft besloten om toch nog maar een rondje met haar klasgenootjes mee te lopen. Eerst even helpen aan de deur, snoep uit delen, daarna een berg snoep opgehaald.

Voor het raam staat mijn nieuwe aanwinst, het huisje met lichtjes.
Ook had ik een tekstslinger Sint Maarten gemaakt, maar die zie je niet zo goed op de foto.



Hier zie je de slinger beter, tegen de muur gefotografeerd.


Voor de sfeer een paar baby potjes omgetoverd als waxinelichtjeshouder. Met aluminiumfolie een hartje geknipt en deze op de potjes geplakt.

Dinsdag 12 november

Op mijn fiets naar het werk kwam ik langs dit huis. Normaal gesproken trekt dit huis (villa) mijn aandacht al, maar vandaag helemaal. Het huis stond al een paar maanden te koop en nu het huis verkocht is, is de sloop of opruiming begonnen. Ik ben zo benieuwd wat voor moois ze hier van gaan maken. Ik zou het wel weten, Bed and Breakfast!


Woensdag 13 november

Deze dag is voor ons een "bakdag". We gaan dan of iets lekkers eten tussen de middag of we gaan iets bakken.
Vandaag besloten we om een spekkoek te maken. Een zeer bewerkelijk proces, maar het is gelukt.
Zie hier het resultaat:


Echt heerlijk en voor al het werk dat je moet doen, om de 7 minuten nieuw beslag bijvullen, is het echt de moeite waard. Wil je het recept, laat het ons weten.


Donderdag 14 november

Dit is mijn vast dag waarbij ik een bezoek breng, samen met mijn vriendin, aan de plaatselijke kringloopwinkels.

Wat we vandaag gescoord hebben zag je al in mijn vorige verslag Kringloop, hier alleen dus even de foto.


Vrijdag 15 november

Van een collega ontving ik weer twee opdrachten voor het maken van een geboorteslinger.
Deze ga ik van het weekend maken en het eindresultaat laat ik weer zien via de blog.

Ik reed op de fiets langs een aanhangwagen van een hoveniersbedrijf en zag daar allemaal vers gesnoeid groen liggen. Ik heb gevraagd of ik het mocht meenemen, ik weet er nog iets leuks mee te maken namelijk.


's Avonds ben ik samen met een vriendin naar een adresje geweest waar (kerst)workshops worden gehouden. Daar zag ik deze kerstboom staan van gedroogde bladeren, heel leuk, misschien een keer zelf maken?

Daarna heb ik mijn tegoedbon ingeleverd en zijn we ergens wat gaan drinken en eten, jammie!


Het is een heerlijke kop thee geworden met zelfgemaakt (warme) appeltaart met slagroom.


Zaterdag 16 november

Eerst vroeg opgestaan om te gaan zwemmen.


Daarna met het groen van gisteren aan de slag. Ik heb een DIY gemaakt voor kerst, deze volgt volgende maand



Een heerlijke smoothie gemaakt. Deze keer een bananen-bessenmuffin-smoothie.


Zo dat was onze week, op naar een nieuwe week. We hopen dat jullie het leuk vinden om dit te lezen.
Alvast een fijne week allemaal!


Bedankt voor het lezen!

Groetjes, Sylvia & Camy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten